Handig hoor, die handvaten

Gisteren was het de Dag van het Huwelijk. Eerlijkheidshalve had ik daar geen idee van. Ik las het gisteravond in een post van Power to the Mama’s op Instagram. Er stond een aantal handvaten bij om je te helpen je relatie te koesteren. Nu mijn echtgenoot en ik 11 jaar huwelijk plus een kind verder zijn, leek het mij niet verkeerd om deze tips eens nader te bekijken. Want laten we wel wezen, het cliché dat kinderen je relatie veranderen is niet voor niets een cliché. Ikzelf merk toch dat mijn prioriteiten en aandacht sinds de geboorte van onze – inmiddels zesjarige – zoon wel wat verschoven zijn. Naar mijn kind welteverstaan. En doordat je als moeder andere verwachtingen, of laten we zeggen, bijkomende verwachtingen van je partner hebt, wringt het wel eens.

Eén van de tips was het bekijken van foto’s uit je verkeringstijd. O ja, leuk! Zoonlief lag nog niet in bed maar echtgenoot en ik hadden er zo’n zin in dat we spontaan besloten met zijn drietjes de albums door te bladeren. Nou, of het ons als partners (nog) dichter bij elkaar heeft gebracht, weet ik niet. Maar we hebben wel ontzettend gelachen. Of eigenlijk vooral onze zoon. Om het fluffy kapsel van papa. Om mama met een kerstmuts op haar hoofd. Om papa met een driekwartbroek aan waardoor hij hele korte beentjes leek te hebben. Zoonlief giert het uit.  En, o ieeeeuwwwwww, papa en mama die kussen.

Wij genoten met hem mee. Het was niet alleen grappig, maar ook heel fijn om onze beginjaren terug te zien. Onze verliefde blikken naar elkaar. Hoe we op bijna elke foto elkaars hand vasthouden. Goed om weer eens bij stil te staan en te beseffen dat we méér dan papa en mama zijn.

Dit gaan we zeker vaker doen! Het was ook al een eeuwigheid geleden. Zo voelde het toch. En zo zag het er op de foto’s ook uit, haha! We zijn inmiddels 14 jaar samen en in de loop van die jaartjes natuurlijk wel wat veranderd. Waar we toen nog smalle koppies en dito lijven hadden, zijn er bij ons inmiddels ook wat ‘handvaten’ gegroeid. Ach, meer om van te houden, zullen we maar zeggen.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag